2020-03-23 07:00Nyheter

Omtanke från Bjerking

Till alla Bjerkings kunder och samarbetspartners i en tid när omtanke är viktigare än någonsin:

Vi på Bjerking vill i dessa oroliga tider värna lite extra om varandra, våra kunder och
samarbetspartners. Det är viktigt att vi tillsammans tar ett gemensamt samhällsansvar och försöker plana ut smittspridningen av Corona-viruset Covid-19 över tid.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och försöker vara kloka längs vägen. Vi reser inte just nu, vi stannar hemma om vi är sjuka och de flesta av våra medarbetare arbetar på distans hemifrån.

Det viktigaste för oss är att vår verksamhet fortlöper som vanligt och att vi kan erbjuda den leverans som förväntas av oss, oavsett varifrån vi arbetar. Fysiska möten ersätter vi med möten via Teams/telefon och vi ser redan att det fungerar väldigt bra. Tack vare digitala verktyg, struktur och gott samarbete rullar våra projekt på som vanligt.

När vi nu inte kan ses fysiskt lika ofta är omtanke och inkludering extra viktigt. Ni känner säkert igen er i experimenterandet av nya umgängesformer som Teams-fika, distans-
luncher och telefonpromenader.

Vi kommer att ta oss igenom det här tillsammans.

Vänliga hälsningar från Bjerking

Bjerking är Sveriges äldsta medarbetarägda teknikkonsult. Vi är heltäckande inom bygg och anläggning och erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Vi har verksamhet i huvudstadsregionen. Läs mer på bjerking.se

Anders Wärefors
Anders Wärefors