2020-02-07 07:00Pressmeddelande

Bjerking nominerade till årets hållbara företag i Uppsala

Nu är det klart vilka som är finalister till årets företag i Uppsala. Priset delas ut av Företagarna Uppsala och för andra året i rad är Bjerking nominerade i kategorin årets hållbara företag.

Utmärkelsen årets hållbara företag går till ett företag i Uppsala som i sitt företagande bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Företaget ska ta hänsyn till ekologiska, ekonomiska och sociala utmaningar som är strategiskt viktiga för kommunen och bidra positivt till Uppsalabornas livsmiljö.

D

et är med stor glädje och stolthet vi tagit emot beskedet att vi blivit finalister för andra året i rad! Hållbarhetsfrågorna står högt på vår agenda och inte minst är läget akut när det gäller klimatfrågan. Vi jobbar för att minska klimatavtrycket i alla våra uppdrag genom att integrera hållbarhet i det vardagliga arbetet hos samtliga medarbetare. Ett uppmärksammat initiativ är vår klimatfond där vi tillsammans med våra kunder flyttar fram positionerna med hjälp av ny kunskap.

Vi på Bjerking har en viktig roll som samhällsutvecklare och vill aktivt bidra till att skapa morgondagens hållbara samhälle, säger Anders Wärefors, VD

Priset delas ut på företagsgalan den 16 april på Uppsala slott. Övriga nominerade i kategorin årets hållbara företag är Andersson & Tillman och Ngenic.

Bjerking är Sveriges äldsta medarbetarägda teknikkonsult. Vi är heltäckande inom bygg och anläggning och erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Vi har verksamhet i huvudstadsregionen. Läs mer på bjerking.se

Anders Wärefors
Anders Wärefors