2024-06-27 12:51Pressmeddelande

Bjerking rekryterar Josefine Wihlborg

Josefine Wihlborg

Det medarbetarägda teknikkonsultföretaget Bjerking har rekryterat Josefine Wihlborg till rollen som affärsutvecklare med uppdrag att etablera Bjerking Life Science i Västsverige. Uppdraget innefattar etablering av enheten, samverka med partners i branschen och rekrytera nya medarbetare.

Bjerkings Göteborgskontor fortsätter att växa och ett av fokusområdena är Life Science. Med närheten till Life Science-företagen i Uppsala har Bjerking kommit att arbeta i en mängd olika uppdrag för dessa kunder. Bjerking var också involverade i byggandet av Ny Karolinska sjukhuset i Solna med konstruktionsansvar för de första två byggnaderna som fastställdes. Bjerking har även arbetat i projekt THU (takhängd utrustning) i ett av utrustningsprojekten i projektprogrammet som designade och utrustade Nya Karolinska Sjukhuset med medicinteknisk utrustning.

Med etablering och nytt kontor i Göteborg är det nu dags för Bjerking att erbjuda sina tjänster till Life Science-företagen i Västsverige. Josefine Wihlborg ansvarar för att etablera en ny enhet för Bjerking Life Science i Göteborg.

Det här är ett otroligt spännande uppdrag, säger Josefine Wihlborg. Bjerking har bestämt sig för att satsa på Life Science i Västsverige och i förlängningen även längre söderut. Bjerking är ett välskött företag med många bra medarbetare. För mig är det viktigt att få omge sig med bra människor och det finns det här.

Josefine har arbetat inom Medtech-branschen i 20 år. Hon kommer senast från företaget Care of Sweden och innan dess arbetade hon som försäljningschef på företaget Essity, med rötterna i det svenska skogsbolaget SCA och Mölnlycke Health Care AB. Nu är hennes mål att bygga upp en kompetent enhet som kan stötta Life Science-företagen i västra och så småningom även södra Sverige.

Både i Göteborg och i Öresundsregionen finns en entreprenörsanda och fokus på samverkan mellan region, näringsliv och akademi som är väldigt positiv. Här ska vi på Bjerking dra vårt strå till stacken. Det finns redan stor kompetens inom företaget och jag känner stort förtroende.

Bjerking är Sveriges äldsta medarbetarägda teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Våra kontor finns i Uppsala, Stockholm, Luleå och Göteborg. Vi tror på personligt engagemang och kraften i att vara smarta tillsammans. Att bygga vidare på det som fungerar och tänka nytt med innovation och framtidsperspektiv. Genom att utmana och bjuda in till dialog och samarbete tar vi steget mot en framtid som är både hållbar och hälsosam. Läs mer på bjerking.se