2024-06-13 06:17Pressmeddelande

Bjerking rekryterar Mani Hadidpour till ny enhet i Göteborg

Mani Hadidpour

Det medarbetarägda teknikkonsultföretaget Bjerking har anställt Mani Hadidpour som chef till enheten Anläggning Sydväst med placering vid Bjerkings kontor i Göteborg. Mani kommer senast från Systra där han arbetat som regionchef med ansvar för Västsverige.

Bjerking växer med nya kontor och nyligen kunde företaget presentera sin etablering i Väst. Göteborgskontoret fortsätter att växa. Till den nya enheten, Anläggning Sydväst, har företaget rekryterat Mani Hadidpour som enhetschef. Mani har lång erfarenhet från branschen och har bland annat arbetat på AFRY, Ramböll och WSP. Han kommer senast från Systra. Mani ser fram emot att få arbeta på det medarbetarägda företaget.

Jag har hört mycket om Bjerking och att de är medarbetarfokuserade, berättar Mani Hadidpour. I och med att det medarbetarägt hoppas jag vi får mer trygghet och slipper större företagsförvärv. Jag har också fått en väldigt bra känsla av företagsledningen, av vd och de affärsområdeschefer som jag träffat.

Bjerking satsar på att expandera vidare i Västsverige. Ett antal ramavtal har skrivits med kommunerna i regionen och rekryteringarna fortsätter. Mani tror på Bjerking och hoppas att fler ska följa hans exempel.

Vi går en ljus framtid till mötes, säger Mani Hadipour. Vi har skapat en situation som gör det lätt att rekrytera många av de bästa i regionen. På så sätt får vi en jättebra start på vår verksamhet. Förutom att växa här i väst är vår ambition att växa söderut.

Lennart Zetterlund, Affärsområdeschef inom Samhällsbyggnad, om rekryteringen:

Mani med sin kompetens och kontaktnät i Västsverige är en välkommen förstärkning till vårt Göteborgskontor. Extra bra med tanke på de ramavtal som vi varit lyckosamma i att vinna i Göteborgsregionen. En nyckelrekrytering som jag är mycket glad över.

Läs mer om Bjerkings satsning i väst: bjerking.se/vast

Bjerking är Sveriges äldsta medarbetarägda teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Våra kontor finns i Uppsala, Stockholm, Luleå och Göteborg. Vi tror på personligt engagemang och kraften i att vara smarta tillsammans. Att bygga vidare på det som fungerar och tänka nytt med innovation och framtidsperspektiv. Genom att utmana och bjuda in till dialog och samarbete tar vi steget mot en framtid som är både hållbar och hälsosam. Läs mer på bjerking.se

Lennart Zetterlund
Affärsområdeschef Samhällsbyggnad