2023-03-23 13:00Pressmeddelande

Bjerking rekryterar Mats Lundberg som enhetschef Installation

Mats Lundberg, Enhetschef Installation

Det medarbetarägda teknikkonsultföretaget Bjerking har rekryterat Mats Lundberg till rollen som enhetschef för Installation i Stockholm. Mats har flera års erfarenhet från samhällsbyggnadssektorn och har tidigare arbetat i ledande befattningar hos flera branschkollegor.

Bjerking har rekryterat Mats Lundberg till rollen som enhetschef Installation i Stockholm. Mats har arbetat i olika ledande befattningar hos Ramböll, Mikaelssons ingenjörsbyrå och Tyréns. Nu senast kommer han från Structor Installationsteknik där han var delägare. Han har en lång erfarenhet från installationsområdet som omfattar el och tele, VVS och styr, säkerhet samt energi.

Mats är elektroingenjör i grunden och startade sin karriär direkt efter examen. Han har medverkat i många komplexa och utmanande projekt inom bygg- och fastighetssektorn samt inom industri, transport och infrastruktur. Mats har även arbetat med flertalet uppdrag utomlands.

Mats tillträdde sin nya tjänst på Bjerking den 1 februari och satsar nu på att utveckla och bredda enheten genom organisk tillväxt.

Mitt mål är att bygga ett starkt lag utifrån medarbetarnas vilja att utvecklas och bidra med kunskap och inspiration. Jag vill att de ska känna tillhörighet och stolthet i det de presterar. Vi ska inte vara störst, men vi ska vara den bästa teknikkonsulten och erbjuda hållbara, energieffektiva och innovativa tekniska lösningar till våra kunder. Dessutom har jag ett bra nätverk för rekrytering av nya medarbetare.

Efter att ha arbetat i både större och mindre företag är Mats glad att han nu får möjlighet att arbeta i ett medelstort och medarbetarägt företag där medarbetarna tydligt arbetar mot ett gemensamt mål.

När jag var på intervju för denna tjänst så upplevde jag att det fanns en stor kompetens inom de områden jag arbetat med. Jag kände också att klimatet här var annorlunda och att vi delar samma värderingar. Här finns engagerande, nytänkande och samverkande medarbetare och väldigt bra chefer som lägger mycket tid på att utveckla sina medarbetare.

Mats Lundberg
Enhetschef Installation