2020-08-11 06:59Pressmeddelande

Bjerking satsar på strategisk affärsutveckling

Fredrik FrensborgFredrik Frensborg

Fredrik Frensborg tar rollen som Chef strategisk affärsutveckling och blir en del av Bjerkings ledningsgrupp från och med 10 augusti.

Den befattningen är ny på Bjerking och Fredrik kommer att ha fokus på att skapa sammanhang och nytta för kunder när det gäller komplexa samhällsutmaningar som t.ex. klimatfrågan.

Fredrik brinner för hållbar stadsutveckling och kommer närmast från WSP där han var Chef Urban utveckling med övergripande ansvar för WSPs Uppsalakontor. Fredriks roll har bidragit till att branschen utvecklats positivt i Uppsala under de senaste åren.

”Det här är en offensiv rekrytering i linje med våra strategiska mål att skapa fler och större stadsutvecklingsuppdrag. I och med detta får vi in en kompetens som ökar våra möjligheter att skapa stora breda uppdrag i huvudstadsregionen, inte minst i de stora projekt som planeras mellan Uppsala och Stockholm” säger Anders Wärefors, VD på Bjerking.

”Vi är mycket glada att ha Fredrik ombord och vi hälsar honom varmt välkommen till Bjerking!”

Bjerking är Sveriges äldsta medarbetarägda teknikkonsult. Vi är heltäckande inom bygg och anläggning och erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Vi har verksamhet i huvudstadsregionen. Läs mer på bjerking.se

Anders Wärefors
Anders Wärefors