2024-01-09 07:00Pressmeddelande

Bjerking tecknar sitt andra ramavtal med Göteborgs stad

Bjerking tecknar ramavtal

Det medarbetarägda teknikkonsultföretaget Bjerking undertecknar ett ramavtal med Göteborgs stad rörande bergtekniska och geotekniska tjänster. Avtalet sträcker sig över fyra år. Samarbetet med Göteborgs stad ligger i linje med Bjerkings expansionsplaner för att etablera sig i Västsverige. Förutom detta ramavtal har Bjerking även ett ramavtal som rör konsulttjänster för trafikreglering med Göteborgs stad.

Göteborgs stad har tilldelat Bjeking ett ramavtal rörande bergtekniska och geotekniska konsulttjänster. De upphandlade kompetenserna rör bergtekniska och geotekniska frågeställningar inom kommunens verksamhetsområde, exempelvis utredning av lokala förutsättningar avseende bergsstabilitet, risk för bergras, riskanalys, åtgärdsförslag och tillsyn av förstärkta områden. Ramavtalet omfattar även kunskapssammanställningar och utredningar i detaljplaneprocessen samt stabilitetsanalyser med tillhörande konsekvensbedömningar, åtgärdsförslag och projektering.

Det här är förstås jätteroligt säger Luigi Credendino, enhetschef för geokonstruktion och berg samt uppdragsansvarig på Bjerking. Vi vill expandera och etablera Bjerking i Västsverige och då utgör dessa ramavtal med Göteborgs stad en bra grund för kommande rekryteringar.

Med en geoteknisk undersökning ökar möjligheterna för en optimal teknisk och ekonomisk lösning för alla typer av byggprojekt. Bjerking har lång erfarenhet och egna borrbandvagnar och kan hjälpa sina kunder med alla typer av geoteknikuppdrag på ett effektivt och hållbart sätt.

När det gäller berg och geoteknik är vi en av landets främsta teknikkonsulter, berättar Luigi Credendino. Det kan vi åter konstatera efter denna upphandling. Vi genomför också denna typ av uppdrag regelbundet och vi är gärna med som rådgivare från tidigt utredningsskede för att redan från början ha möjlighet att bidra med hållbara lösningar i projektet.

Bland tidigare kunder som Bjerking arbetat finns Järfälla kommun, Stockholms stad samt Besqab.

Läs mer om Bjerkings tjänster:
Bergteknik
Geoteknik
Geokonstruktion

Bjerking är Sveriges äldsta medarbetarägda teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Våra kontor finns i Uppsala, Stockholm och Luleå. Vi tror på personligt engagemang och kraften i att vara smarta tillsammans. Att bygga vidare på det som fungerar och tänka nytt med innovation och framtidsperspektiv. Genom att utmana och bjuda in till dialog och samarbete tar vi steget mot en framtid som är både hållbar och hälsosam. Läs mer på bjerking.se

Luigi Credendino