2024-03-13 07:25Pressmeddelande

Sander Anfinset blir chef för miljöenheten på Bjerking i Göteborg

Sander Anfinset, enhetschef Miljö

Det medarbetarägda teknikkonsultföretaget Bjerking rekryterar Sander Anfinset till rollen som chef för miljöenheten i Göteborg. Sander har arbetat länge inom miljöområdet och kommer närmast från Norconsult.

Sander Anfinset får rollen som chef för miljöenheten i Göteborg och kommer att ansvara för att utveckla Bjerkings miljöverksamhet i Väst. Sander har en masterexamen i geovetenskap från Göteborgs universitet och har arbetat som konsult, uppdragsledare och strategisk rådgivare inom förorenade områden i över 20 år. Sander har stor erfarenhet från teknikkonsultbranschen och kommer närmast från rollen som avdelningschef och teknikområdesansvarig på Norconsult där han varit med och byggt upp miljöverksamheten sedan 2014.

Jag ser jättemycket fram emot att få bidra till att bygga upp miljöverksamheten i Väst, det är det roligaste som finns, säger Sander Anfinset. Det är inte den lättaste tiden för satsningar men vi tror att det vänder snart och då vill vi vara beredda. Bjerkings värderingar stämmer väl överens med mina egna och jag tror möjligheten att påverka är större på ett medarbetarägt företag.

Rekryteringen av Sander och uppbyggnaden av en miljöenhet i väst är en del av Bjerkings nationella expansionsplan. För att genomföra miljöprojekt finns redan idag en stark bas i Stockholm och Uppsala med mycket erfarenhet, men planen är att rekrytera fler medarbetare i Väst, berättar Rickard Lundberg, Affärsområdesansvarig Konstruktion och Miljö på Bjerking.

Det är många som har hört av sig sedan vi berättade om kontoret i Göteborg, och vi är noggranna i vår rekrytering, säger Rickard Lundberg. Vi söker medarbetare som vill vara en del av vårt medarbetarägda företag. Sander har ett stort nätverk och är känd hos våra etablerade samarbetspartners. Jag är mycket glad att Sander har valt Bjerking.

I februari berättade Bjerking om sin etablering i Göteborg. En handfull nyckelpersoner finns redan på plats inom VA Process, VVS & Styr samt nu även inom Miljö. Fler medarbetare och teknikområden är på gång.

Läs mer på bjerking.se

Bjerking är Sveriges äldsta medarbetarägda teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Våra kontor finns i Uppsala, Stockholm, Luleå och Göteborg. Vi tror på personligt engagemang och kraften i att vara smarta tillsammans. Att bygga vidare på det som fungerar och tänka nytt med innovation och framtidsperspektiv. Genom att utmana och bjuda in till dialog och samarbete tar vi steget mot en framtid som är både hållbar och hälsosam. Läs mer på bjerking.se

Rickard Lundberg
Affärsområdeschef Konstruktion och Miljö